fredag 9 december 2016

Årets gran


Då är äntligen granen klädd :) Jag älskar att ha granen framme,den lyser så fint. När den är uppe så blir det verkligen julstämning.

Jag har alltid två slingor i,sådana stora ljus. Jag packade upp dem och provade dem och båda lös. Så då var det dags för det årliga trasslet och att få dem jämnt i granen. Efter nån timme är jag klar så då tänder jag för att se så att ljusen är bra fördelade,lättare att se när de lyser. Men tror ni inte att två ljus slocknar då :( Jaja skruvar ur och byter lampor och tänder igen,men inte lyser dem och till råga på allt så slocknar nästan hela slingan. Paniiiik.
Så då fick jag försöka trassla ur den. Flyttade om de andra ljusen och fy så fult det blev,alldeles tomt.
Så sambon hämtade en slinga med små ljus så vi satte i den. Så i år får den vara blandad,jag gillar det,så får vi se hur nästa år blir.

Men jag får ingen bra bild,den är mycket finare i verkligheten och lysena lyser varmvitt eg. Nu ser dem vita ut. Frustrerande haha,jag får prova sen när klapparna ligger under granen och se om det går bättre då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar